Si de ce nu… Dan Spataru

 

„Dan Spătaru s-a născut în octombrie 1939, într-o familie de învăţători, Gherghina şi Aurel Spătaru. Şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa la Aliman, comuna natală, în Ion Corvin şi la Medgidia, alături de sora mai mare Puica (Maria Nicola) şi a bunicilor, agricultori. Caii erau pasiunea lui de copil, mai târziu a apărut o altă o altă pasiune, mult mai puternică, aceea pentru fotbal. Dan a crescut printre poveştile bunicilor şi cântecelor interpretate părinţii. Când avea 12 ani însă, mama sa a murit, iar cei doi copii s-au mutat la Medgidia la o matuşa pentru a îndeplini dorinţa mamei „copiii mei să înveţe carte„. Aici Dan a făcut liceul şi a început cariera de fotbalist. Postul pe care a evoluat a fost cel de mijlocaş. A jucat la „Progresul”, apoi la „Ştiinţa Bucureşti”. În anul III la „Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport” a trebuit să se lase de fotbal, avea hernie de disc. S-a dedicat şcolii şi muzicii. Dan Spataru era student când a început să cânte la „Casa Studenţilor” în anul 1962. A început cu muzică italiană, asta era la modă. Dragostea pentru muzică a moştenit-o din familie. Tatăl său cânta la vioara.” (Wikipedia)

http://ro.wikipedia.org/wiki/Dan_Spătaru

Saruta marea pentru mine

Trecea fanfara militara

Tarancuta, Tarancuta

Amintiri, amintiri

Maicuta mea

Drumurile Noastre … asta a fost melodia aleasa de catre colegii mei de promotie la absolvirea liceului🙂

9 gânduri despre „Si de ce nu… Dan Spataru

  1. chiar asa ,de ce nu si dan spataru? doar fiindca unora cu „nas subtire” le displace tot ce vine din vremea lui ceasca?
    si linkul dat de karina mi-a placut!!!:))

  2. Nu am stiut ca perioada ceausista l-a inclus si pe Dan Spataru.
    Eu nu am prins perioada aceea. Fac parte din generatia 90 si pot sa spun ca imi plac chiar foarte mult melodiile lui Dan Spataru. Si chiar, de ce nu??? Calitatea unor melodii nu este micsorata de trecerea timpului. Oricum, hiturile raman hituri si la cateva minute dupa lansarea lor, deasemenea si dupa cativa ani. Si daca tot avem valori sa nu ramana in umbra, ele merita sa fie promovte. Trist este ca am impresia ca numai dupa ce ele dispar, sunt readuse in prim plan, dar cu ce scop??? Doar amintirea mai ramane…

Lasă un răspuns

